תודה על פנייתך,
נשוב אליך בהקדם האפשרי.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מפעל תעשייתי "בר תחרות"

ע"א 3129/19

2.6.2023

מיסוי תאגידים

[הבהרה: תכלית חוק עידוד השקעות, היא לתמרץ משקיעים, בין אם מדובר במשקיעים זרים ובין אם מדובר במשקיעים ישראלים, להשקיע בפעילויות ו ב מיזמים כלכליים המתבצעים בשטח ישראל, וכן לעודד יזמים לבסס את פעילותם בישראל – הכול מתוך הבנה שיש בכך כדי לתרום תרומה משמעותית לתיעוש ולצמיחה הכלכלית בארץ באמצעות יצירת מקומות עבודה, יצירת מקורות הכנסה למדינה ו הטמעה של ידע וטכנולוגיה בארץ. מעיון בהוראות החוק, ניתן לחלק את ההטבות המוענקות מכוחו לשלושה סוגים: מענקי השקעה הניתנים על ידי המדינה; מתן הלוואות על ידי המדינה; והטבות במס הכנסה].

לעמדת בית המשפט, הגם שהגדרת מפעל תעשייתי "בר תחרות" לפי חלופת המכירה לשוק גדול שבסעיף סעיף 18א(ג)(1)(ג) לחוק עידוד השקעות הון אינה נוקבת במפורש בדרישה כי ידובר במכירות לשוק זר (דהיינו, שוק שאינו השוק הישראלי), אלא מציבה רק דרישה לכך שידובר בשוק שמספר התושבים בו עולה על הרף שננקב, הרי שדרישה זו משתמעת מתוך תכליתה של ההטבה, ומתוך מבנה ההסדר החקיקתי שקבע המחוקק, ועל כן יש לקרוא אותה לתוך ההגדרה. מכאן שההטבה חלה, על פי חלופה זו, רק ככל שלפחות רבע מהכנסות המפעל בשנת המס היו ממכירות לשוק גדול זר, ואין היא חלה ביחס למפעל שלפחות רבע מהכנסותיו היו ממכירות לשוק הישראלי, וזאת גם אם לפי הרף המס פרי שנקבע השוק הישראלי הפך להיות לשוק גדול. ובמילים אחרות – חלופת המכירה לשוק גדול שבסעיף 18א(ג)(1)(ג) לחוק, מתייחסת למכירה לשוק גדול זר בלבד. משמעות הדברים היא כי חב' פלונית, שמכירותיהן רובן ככולן בוצעו בשנים הרלוונטיות לשוק הישראלי, אינן יכולות לזכות בהטבת המס לפי חלופה זו.

Corporate Taxation

[הבהרה: תכלית חוק עידוד השקעות, היא לתמרץ משקיעים, בין אם מדובר במשקיעים זרים ובין אם מדובר במשקיעים ישראלים, להשקיע בפעילויות ו ב מיזמים כלכליים המתבצעים בשטח ישראל, וכן לעודד יזמים לבסס את פעילותם בישראל – הכול מתוך הבנה שיש בכך כדי לתרום תרומה משמעותית לתיעוש ולצמיחה הכלכלית בארץ באמצעות יצירת מקומות עבודה, יצירת מקורות הכנסה למדינה ו הטמעה של ידע וטכנולוגיה בארץ. מעיון בהוראות החוק, ניתן לחלק את ההטבות המוענקות מכוחו לשלושה סוגים: מענקי השקעה הניתנים על ידי המדינה; מתן הלוואות על ידי המדינה; והטבות במס הכנסה].

לעמדת בית המשפט, הגם שהגדרת מפעל תעשייתי "בר תחרות" לפי חלופת המכירה לשוק גדול שבסעיף סעיף 18א(ג)(1)(ג) לחוק עידוד השקעות הון אינה נוקבת במפורש בדרישה כי ידובר במכירות לשוק זר (דהיינו, שוק שאינו השוק הישראלי), אלא מציבה רק דרישה לכך שידובר בשוק שמספר התושבים בו עולה על הרף שננקב, הרי שדרישה זו משתמעת מתוך תכליתה של ההטבה, ומתוך מבנה ההסדר החקיקתי שקבע המחוקק, ועל כן יש לקרוא אותה לתוך ההגדרה. מכאן שההטבה חלה, על פי חלופה זו, רק ככל שלפחות רבע מהכנסות המפעל בשנת המס היו ממכירות לשוק גדול זר, ואין היא חלה ביחס למפעל שלפחות רבע מהכנסותיו היו ממכירות לשוק הישראלי, וזאת גם אם לפי הרף המס פרי שנקבע השוק הישראלי הפך להיות לשוק גדול. ובמילים אחרות – חלופת המכירה לשוק גדול שבסעיף 18א(ג)(1)(ג) לחוק, מתייחסת למכירה לשוק גדול זר בלבד. משמעות הדברים היא כי חב' פלונית, שמכירותיהן רובן ככולן בוצעו בשנים הרלוונטיות לשוק הישראלי, אינן יכולות לזכות בהטבת המס לפי חלופה זו.

Thank you for contacting us,
on of our stuff members will contact you soon!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

ע"א 3129/19

Jun 2, 2023

Corporate Taxation